יום חמישי, 12 במאי 2016

אוסף מתכונים לסלטים אהובים


יש לי כמה מחברות מתכונים
רוב המתכונים כפי שאתם יכולים לנחש
הם של מאפים מתוקים ומלוחים
מידי פעם אני כותבת מתכון של סלט שאהבתי כדי שאוכל להכין אותו שוב
שמחה לשתף אתכם בכמה מתכונים מנצחים שאהובים עלי במיוחד
במתכונים הללו השתמשתי במיונז הולנדי של חברת מאסטר שף ובחרדל דיז'ון של חברת מאסטר שף. שני המוצרים,המיונז והחרדל היו מאוד טעימים לכל מי שאכל מהסלטים שלי :) 


סלט תרד ופירות
חומרים
500 גרם תרד טרי (שטוף היטב ומופרד מהגבעולים)
3 אגסים גדולים ובשלים
4 נקטרינות
100 גרם פקאן סיני
הערה : אפשר לשלב פירות לפי טעמכם האישי. אני אוהבת להוסיף תאנים ,תותים,אפרסמון,ענבים ועוד

רוטב
1/4 כוס דבש
מיץ מ- 1/2 לימון 
1/4 כוס שמן זית
2 כפיות חרדל דיז'ון גרגרים
קורט מלח 

אופן הכנה
בקערת הגשה גדולה לשים את עלי התרד (אם העלים גדולים מאוד יש לחתוך אותם)
מעל עלי התרד לסדר פרוסות של פירות טריים. 
לשים בצנצנת את כל מרכיבי הרוטב ולנער היטב. למזוג את הרוטב ממש לפני ההגשה ואז לערבב את הסלט ולפזר את הפקאן הסיני.



סלט סלק 
חומרים
4 סלקים בגודל בינוני
2 כפות מיונז איכותי 
1 כפית מלח לימון
1/4 כפית פלפל שחור

אופן הכנה
לבשל את הסלקים עד שיהיו רכים (אני מאדה אותם בסיר קוסקוס וכך שומרת על הצבע של הסלק).לצנן
לקלף את הקליפה ולגרר אותם על מגררת עבה בקערה בינונית
להוסיף מלח לימון,פלפל שחור ומיונז. לערבב היטב ולאחסן במקרר
ניתן לפזר לפני ההגשה עלי פטרוזילייה 


סלט ביצים ובצל ירוק
חומרים
6 ביצים
חצי צרור בצל ירוק שטוף היטב וחתוך דק (משתמשים רק בגבעולים הירוקים)
3 כפות מיונז איכותי 
1 כפית חרדל דיז'ון גרגרים 
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור

אופן הכנה
לבשל ביצים (אני מודדת 7 דקות מרגע רתיחת המים) לאחר הבישול לשפוך הרבה מים קרים על הביצים על מנת שיתקררו היטב
לקלף את הקליפה  ולגרר את הביצים במגררת עבה לקערה בינונית
להוסיף את שאר החומרים ולערבב היטב. להעביר לקופסה ולאחסן במקרר


סלט חצילים במיונז
חומרים
2 חצילים גדולים
לימון קטן
בצל קטן
חצי צרור שמיר
2 כפות מיונז איכותי 
1/4 כפית מלח
מעט פלפל שחור

אופן הכנה
לשרוף חצילים (אני שורפת חצילים במחבת ישנה על הגז)
להעביר לקערה את תוכן החצילים ולסחוט מעל מיץ לימון טרי.
בעזרת מועך פירה למעוך את החצילים . לצנן היטב
לחתוך בצל לקוביות קטנות. לשטוף שמיר ,להפריד מהגבעולים ולקצוץ דק. להוסיף בצל ושמיר לחצילים
להוסיף את שאר החומרים ולערבב.
לטעום ולראות אם צריך להוסיף מלח או פלפל. להעביר לקופסה ולאחסן במקרר


2 comments:

  1. אין פה סלט שאני לא אוהבת!!
    סלט ביצים כמו שלך יש לי עכשיו במקרר :)
    סלט סלק יש לעיתים קרובות (דומה, אבל לא בדיוק)
    והסלט תרד - הוא סלט מעולהההההההההההההההה. "קצת" מסוכן, כי אם יש סלט כזה לידי אני פשוט משתלטת עליו באופן בלעדי :)

    השבמחק
  2. האם יש גרסה להדפסה ללא צילומים?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...