יום ראשון, 10 ביולי 2016

מגולגלות לוטוס ותפוחים (פרווה,טבעוני)


מגולגלות קצת אחרות
יש לי בבלוג כמה מתכונים למגולגלות מבצקים אחרים
מאוד רציתי להכין בצק למגולגלות שיהיה על בסיס שמן ולא חמאה או מרגרינה
ממרח הלוטוס עוזר לקבל בצק יותר מגובש עם טעם וצבע נפלאים
השתמשתי בממרח לוטוס קרנץ'  אפשר להשתמש גם בממרח לוטוס הקלאסי
אני אוהבת לאפות עם תפוחי עץ חמוצים ,ניגוד נפלא למתיקות של ממרח הלוטוס
המגלוגלות ללא מוצרים מן החי ומתאימים לטבעונים או למי שרוצה מגולגלות פרווה


חומרים (לרולדה אחת)
בצק
210 גרם קמח (1/2 1 כוסות)
1/2 שקית אבקת אפייה
80 מ"ל שמן קנולה או תירס (1/3 כוס)
60 מ"ל מים קרים (1/4 כוס)
1 שקיק סוכר וניל
3 כפות ממרח לוטוס קרנץ'

מלית
3 תפוחי עץ חמוצים בגודל בינוני
2 כפות סוכר
1/2 כפית קינמון
4 עוגיות לוטוס מפוררות
3 כפות ממרח לוטוס קרנץ'

גליון אחד של נייר אפייה
אבקת סוכר לעיטור

אופן הכנה
בצק
לערבב יחד את כל חומרי הבצק,לשים לב לא ללוש יותר מידי אלא רק עד שמתקבל בצק. לעטוףף בנילון נצמד ולקרר חצי שעה לפחותבצ
להניח נייר אפייה על משטח עבודה ולקמח מעט,לרדד עליו את הבצק למלבן באורך  30 ס"מ ורוחב 20 ס"מ,
למרוח 3 כפות ממרח לוטוס על הבצק בעדינות (הכי נוח עם פלטה מדורגת או מרית)

מלית
לקלוף תפוחים,לגרד אותם על מגררת עבה (עם החורים הגדולים) לסחוט הייטב ולהעביר לקערה בינונית,להוסי, סוכר,קינמון ופירורי ביסקוויט לוטוס. לערבב ולפזר על הבצק שרדדנו. 
לגלגל לרולדה מהודקת ולהעביר את הרולדה בעזרת נייר האפייה לתבנית תנור שטוחה.
לעשות חריצים קטנים ברולדה בעזרת סכין חד כדי שישתחררו האדים בזמן האפייה
לאפות בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות כ- 30 דקות.
לצנן היטב,לחתוך לפרוסות ולבזוק אבקת סוכר. 
יש לאחסן בקירור




15 תגובות:

  1. הי האם לדעתך אפשר להחליף את השמן בשמן קוקוס?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      נראה לי שכן
      לא ניסיתי אבל מבחנת תכונות החומר וההשפעה על הבצק נראה לי מתאים מאוד
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. רעיון מעולה אף על פי שאני לא אוהבת את הממרח הזה.........

    השבמחק
  3. היי! לדעתך יעבוד עם קמח כוסמין לפחות לחצי הכמות?סתם כדי להפחית ייסורי מצפון וכאלה .. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שיר
      בטח שאפשר עם קמח כוסמין
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  4. חייבים ממרח לוטוס?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום
      כן! חייבים ממרח לוטוס ואין לו תחליף במתכון הזה
      רויטל

      מחק
  5. נשמע בהחלט מעניין!
    אני לא אוהבת את המרקם של בצק עם שמן לכרוכיות כאלה, אבל תוספת ממרח הלוטוס, כפי שכתבת, בהחלט משנה פה את המרקם.
    סיקרנת אותי, וזה נשמע טעים מאד בכל מקרה!

    השבמחק
  6. שלום לך.
    בבצק-לפי הקדמתי חייבים את הלוטוס.
    במייל-חייבים גם כן? הרי היא מספיק מתוקה גם ככה.
    שנית
    כשבולטים את התפוחים
    הנוזלים לא עוברים לעוגה נכון?׳אלא לשימוש אחר,כמו שתית מיץ תפוחים טבעי.
    תודה על תשובותייך

    השבמחק
  7. שלום מיכל
    1. בבצק חייבים את ממרח הלוטוס
    2. המלית לא מתוקה כי מדובר בתפוחים חמוצים ויש תוספת קטנה מאוד של סוכר
    3.כתבתי בהוראות ההכנה שיש לסחוט את התפוחים לאחר שמגררים אותם על הפומפייה על מנת שלא יהיו רטובים והמיץ לא יפריע לאפייה וכן את המיץ אפשר לשתות,מה שסחטנו.זה הכי טבבעי וטעים שיכול להיות
    שמחתי לענות
    אם יש לך עוד שאלות אני כאן
    בברכה
    רויטל

    השבמחק
  8. נראה נפלא! שאלות:
    *מהי הכמות המתקבלת מרולדה אחת?
    *ניתן להכין בצק מראש? (להכין היום ולמלא ולאפות מחר)
    *שאלה כללית: למה השתמשת בשמן קנולה ולא בשמן קוקוס שמתנהג כמו חמאה ובדרך כלל עדיף לבצקים כאלה?
    תודה :-)

    השבמחק
  9. היי רויטל עשיתי את המגולגלות עם תמרים ואגוזים לפי המתכון שנתת. לא יצא לי בצק כמו בתמונה הכל היה דביק משומן וממש נורא. אני רוצה שתנסי לעזור לי כי אני ממש אוהבת להכין את העוגיות האלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ליאת
      לא כתבת האם לשת את הבצק ביד או במיקסר
      האם הבצק נח במקרר כפי שכתוב בהוראות
      האם פיזרת קמח על נייר אפייה ואז רידדת עליו את הבצק
      חסרים לי פרטים כדי להבן מה קרה בתהליך ההכנה שלך
      האם שקלת את המצרכים על משקל או בכוסות ובאיזה כוס מידה השתמשת
      אשמח להמשיך לעזור
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...