יום שני, 8 באוגוסט 2016

סלט ברוקולי וכרובית


סלט ברוקולי וכרובית עם שעועית לבנה בתיבול אסייתי
קורה שאני מגיעה הביתה ואין ארוחת צהרים שמישהו הכין ובישל לי 
טוב יותר נכון לומר שאני לא הכנתי לעצמי מראש
אז אני פותחת את המקפיא ומחפשת מציאות
יש לי במקפיא מגירה ובה אני שומרת ירקות קפואים כמו ברוקולי,כרובית,תירס, אפונה ועוד
קיבלתי השבוע  מוצר חדש מסנפרוסט של תפרחות ברוקולי וכרובית בגודל מיני
זה חסך לי להפשיר ולחתוך את התפרחות לגודל המתאים לסלט
ויש לי עוד מגירה שכולה מלאה בקטניות שכבר השרתי וחלקן אפילו בישלתי אם הייתי ממש חרוצה
הסלט הזה נולד לגמרי במקרה בשעת רעב ורצון לאכול ארוחה בריאה ומזינה
הפשרתי ברוקולי וכרובית במיקרוגל (כן! במיקרוגל ככה זה שממהרים) 
שפכתי מים חמים על שעועית לבנה מבושלת וקפואה והוצאתי את הווק מהארון
הייתי רק צריכה להחליט באיזה תיבול אבחר והפעם נבחרו הסויה,צ'ילי ושמן שומשום
הכיף בסלט הזה שאפשר לאכול אותו חם ,קר או פושר תלוי במצב הרוח ובכמה רעבים
אפשר לגוון בסגנון התיבול ובהרכב הירקות
זה מה שכיף בבישול יש יותר אפשרויות לאלתר ולשחק בתחליפים 


חומרים
300 גרם ברוקולי (השתמשתי במיני ברוקולי קפוא)
300 גרם כרובית (השתמשתי במיני כרובית קפואה)
350 גרם שעועית לבנה מבושלת (2 כוסות)
1/4 כוס רוטב סויה
1/4 כוס רוטב צ'ילי מתוק
3 כפות סילאן טבעי ללא תוספת סוכר
2 שיני שום כתוש
3 כפות שמן שומשום

אופן הכנה

  1. להפשיר ברוקולי וכרובית במיקרוגל או לחלוט אותם במים רותחים ולהעביר למסננת כדי להיפטר מהנוזלים
  2. שעועית לבנה צריכה להיות מבושלת וחמימה,אם היא מהמקפיא יש לשפוך עליה מים רותחים ולסנן
  3. לחמם ווק ולשפוך פנימה רוטב סויה,רוטב צ'ילי,סילאן ,שמן שומשום ושום כתוש ,לבחוש עם כף  עץ ולתת לרוטב לרתוח כדקה להוסיף ברוקולי,כרובית ושעועית לבנה ולהקפיץ בווק למשך כחמש דקות כדי שהירקות יספגו טעמים לשים לב אין צורך בבישול ארוך
  4. להעביר לקערת הגשה ובתאבון 





7 תגובות:

  1. נראה מעולה! פתאום נהייתי רעב :)

    השבמחק
  2. ניראה מעולההההההההההההה
    זה שילוב שאני אוהבת מאד (ברוקולי וכרובית), ועם רוטב צ'ילי מתוק זה פשוט מעדן

    השבמחק
  3. נראה מהמם!
    מה את ממליצה לי לבשל או להשרות בכדי שיהו לי קטניות מבושלות מוכנות בהקפאה
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה:)
      אם ידוע מראש שיש לך זמן מוגבל ונדרשת יעילות אז מומלץ
      להשרות,לבשל (לשים לב לבשל בלי להפוך את הקטניות לדייסה כי בישול יתר אינו מומלץ במקרה של הקפצה בווק)
      ולהקפיא לפי מנות בכמויות הנדרשות לך לשימוש
      זה מאוד נוח שיש קטניות מבושלות במקפיא כשרוצים לאכול בריא ונכון
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
    2. הרוטב נראה לי יותר מדי ביחס לכמות הירקות, אז הכפלתי את כמות הכרובית. אבל צריך להיזהר שהכרובית לא תתבשל יותר מדי, לי היא קצת הפכה לדייסה :-)

      מחק
    3. שלום תמר
      כאשר עושים מתכון פעם ראשונה מומלץ להכין לפי הוראות ההכנה
      הכרובית הפכה לדייסה כי הכפלת את הכמות .היה לה צפוף מידי והיא נמעכה מהערבוב ותוספת זמן הבישול
      כאשר מגדילים כמות של חומר גלם במתכון זה משפיע על המתכון:)
      הרוטב לא מוגזם. הירקות צריכים להיות טעימים ולספוג חלק מהרוטב אחרת זה אנמי מידי
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...