יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

פשטידת בטטה וכרישה (פרווה)


בשנים האחרונות אנחנו חוגגים את ערב ראש השנה אצלנו בבית
מי שמכיר אותי יודע שאני לא חובבת בישול בשר ודגים
לרוב אני אחראית על המרק,הסלטים,תוספות ו..קינוחים:)
לכבוד ערב החג הקרב ובא החלטתי להכין פשטידה שיכולה להיות גם תוספת 
(פרווה) ותתאים לצמחונית שלי 
המתכון מצטרף לאוסף המתכונים הנהדר של קבוצת מבשלים יחד שכל כולה התגייסה להכין מתכונים חגיגיים ומושקעים לכבוד ארוחת החג ,בסוף המתכון כאן יש קישור למתכונים של החברים שלי



חומרים (16 פשטידות אישיות או פשטידה אחת גדולה)
1 ק"ג בטטה
1 ק"ג כרישה
60 מ"ל שמן זית (1/4 כוס)
140 גרם קמח (1 כוס)
1 שקיק אבקת אפייה
4 ביצים גודל L
1 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור גרוס עבה
1 כפית כורכום
1 כפית פפריקה מתוקה 

ציפוי
גבעול אחד של כרישה
שומשום לבן/שחור
גרעיני חמנייה/דלעת

שמן נוסף לשימון התבנית
קמח תירס או סולת לפזיור על התבנית

חשוב לשים לב אם בחרתם להשתמש בתבנית מאפינס (סיליקון או טפלון) אני ממליצה להניח עיגולי נייר אפייה בתחתית ולשמן היטב כדי שיהיה קל לחלץ את הפשטידה ולהמנע מתקלות אפשריות

אופן הכנה
  1. לשטוף היטב את הכרישות ולהסיר מהן את העלים הירוקים
    לחתוך לעיגולים דקים ולבשל בסיר גדול עם שמן הזית
    יש לערבב מידי פעם עם כף עץ  ולבשל כעשר דקות על אש בינונית 
  2. לקלוף בטטות ולגרר אותן על מגררת עבה (אני השתמשתי במעבד מזון) ולהוסיף לסיר עם הכרישה (לאחר שבישלנו אותה עשר דקות) לערבב היטב במשך כחמש דקות להסיר מהאש ולהעביר לקערה. לצנן כעשר דקות 
  3. להוסיף ביצים ,קמח ותבלינים ולערבב היטב
    להעביר את תערובת הפשטידה לתבנית משומנת היטב
    לעטר בעיגולי כרישה/שומשום ושאר ציפויים לפי ראות עינכם
  4. לאפות בתנור שחומם מראש ל - 180 מעלות כ- 45 דקות
  5. ניתן להכין את הפשטידה כמה ימים מראש ולהקפיא אותה





אוסף משובח של מתכונים לכבוד ראש השנה 
מחברי קבוצת מבשלים ביחד
שנה טובה ומתוקה 
קישור למתכונים כאן

20 comments:

  1. איך בא לי! נראה מעולה!

    השבמחק
  2. טוב מיד אלי! כצמחונית זה בול מה שאני אוהבת. שנה טובה :-)

    השבמחק
  3. כל מתכון שלך יותר מגרה אותי מהשני, בחיי. וכולם גם מצליחים אז בכלל! לגמרי הולכת להכין את זה בקרוב, נראה לי שזה יהיה מושלם כארוחת צהריים עם סלט. יאמי יאם.
    שנה טובה <3

    השבמחק
  4. רויטל אהובה שנה טובה!
    מתה על הקטנות האלו.

    השבמחק
  5. כל כך אוהבת את שילוב הטעמים הזה,
    מתה לנגוס בהן אחת אחת :)
    שתהיה שנה נהדרתתתת עם הרבה אוכל טוב!

    השבמחק
  6. רויטל, איזו השקעה! כל הכבוד :)

    השבמחק
  7. נראה קל וטעים! מקסים רויטל.. שנה טובה וטעימה!

    השבמחק
  8. אוהבת את הבלוג שלך ואוהבת אותך! מהמםםם!

    השבמחק
  9. ממש מתאים לי עכשיו! שנה טובה אהובה!

    השבמחק
  10. OMG! הם כל כך חמודים ויפים! מקסים ממש. שנה מעולה שתהיה (:

    השבמחק
  11. אני כל כך אוהב כרישה! מזמין כאלה למפגש הבא שלנו :)

    השבמחק
  12. רעיון ממש מגניב לגוון עם מאפים :-) אהבתי מאוד
    שנה טובה ונפלאה שתהיה לך ולכל משפחתך

    השבמחק
  13. שנה מעולללה ופוסט מקסים :))

    השבמחק
  14. אני אוהבת פרסה/כרשה אחלה רעיון טעים אלופה רויטלי חג שמח ושנה טובה מהממת :)

    השבמחק
  15. אהובית. כמה שזה יפה. מאחלת לך שנה נפלאה, הרבה טוב ואהבה גדולה ממני.

    השבמחק
  16. יצא טעים לאללה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...