יום שבת, 26 בנובמבר 2016

עוגת חמאה ושקדים לימונית


אני אוהבת לאפות עם חמאה
אין תחליף לטעם החמאה,למרקם שהיא יוצרת בעוגה ובכלל אני לגמרי בעד חמאה
מכבדת את האנשים שמחמירים ולא נוגעים בחמאה 
בעוגה הזאת אין שום תחליף לחמאה!
לפני כמה ימים השתתפתי בחגיגות 115 שנים לחמאת לורפק המיוצרת בדנמרק
השף אבי ביטון בישל לנו כל מני מנות טעימות עם הרבה חמאה (כמו שאני אוהבת) 
אני בחרתי להכין מתכון לעוגת שקדים לימונית 
בתוך העוגה יש חמאה ובציפוי השקדים המיוחד שלה יש חמאה שמעניקה טעם ומרקם נפלא לעוגה
חשוב לבחור בחמאה שטעימה לכם כי היא תשפיע על טעם העוגה 😊
אני בחרתי בעוגה הזאת בחמאת לורפק (לא ממרח אלא חמאה רגילה) והטועמים אהבו אותה מאוד




חומרים (לתבנית מלבנית בגודל 22 ס"מ על 28 ס"מ)
עוגה
250 מ"ל שמנת מתוקה 38%
4 ביצים גודל L
75 גרם חמאה מומסת לא רותחת
60 מ"ל מיץ לימון טרי (1/4 כוס)
קליפת לימון מגוררת דק מלימון אחד
1 שקיק אבקת אפייה
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
350 גרם קמח (1/2 2 כוסות)
קורט מלח

ציפוי שקדים
125 גרם חמאה מומסת חמה
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
225 גרם פרוסות שקדים מולבנים
1 שקיק סוכר וניל
6 כפות חלב

אופן הכנה
לרפד תבנית בנייר אפייה ולחמם תנור ל- 170 מעלות
להקציף שמנת מתוקה עם סוכר וקורט מלח 
כשהקצפת מתחילה להסמיך ולהתייצב יש להוסיף את הביצים בהדרגה אחת אחרי השנייה
להוסיף את החמאה בהקצפה איטית
לנפות קמח עם אבקת אפייה להוסיף מחצית מכמות הקמח לקערה עם השמנת המוקצפת ולערבל במהירות נמוכה
להוסיף מיץ לימון וקליפת לימון מגוררת ואת שאר הקמח להמשיך לערבל במהירות נמוכה רק עד שמתקבלת תערובת אחידה וללא גושים
לשטח את תערובת העוגה בתבנית מרופדת בנייר אפייה
לאפות 20 דקות  ובמקביל יש לערבב את כל חומרי הציפוי 
לאחר 20 דקות אפייה להוציא את העוגה ולפזר מעליה את הציפוי ממש בעדינות כי העוגה רכה ולא אפויה לגמרי להחזיר את העוגה לתנור למשך 20 דקות נוספות ולפי הצורך להוסיף עוד זמן אפייה (בודקים עם קיסם אם העוגה רטובה יש להוסיף עוד כחמש דקות)
העוגה נשמרת מחוץ למקרר עד שלושה ימים



6 תגובות:

  1. כמה זמן נשמר בתוך המקרר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך
      אני לא ממליצה לאחסן את העוגה במקרר כי זה מרכך את הציפוי
      אם כן במקרר עד חמישה ימים (אפש רלהכין מחצית הכמות אם העוגה גדולה לכם מידי)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. אני אוהבת חמאה ואוהבת לימון. שילוב מעולה

    השבמחק
  3. נראית ממכרת השקדים למעלה תוספת נפלאה
    תודה רויטל

    השבמחק
  4. הכנתי את העוגה ומהיום היא תהיה עוגת הדגל שלי! מעולה!!!!
    בדיוק כמו שאני אוהבת. עוגה רכה עם קריספיות וטעם מענג.
    תודה!

    השבמחק
  5. נראית מעולה! האם ניתן להמיר את השמנת מתוקה בשמנת חמוצה?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...