יום רביעי, 4 בינואר 2017

שבלולי גבינה מתוקים



שבלולי גבינה מתוקים שילוב נהדר של בצק שמרים ומלית גבינה 
אני אוהבת לפזר על הגבינה שוקולד צ'יפס מריר או צימוקים
מומלץ לאפות את השבלולים בתבנית שקעים כך מתקבלת צורה אחידה ויפה של שבלולים 


חומרים (24 שבלולים)
בצק שמרים
500 גרם קמח
25 גרם שמרים טריים או 8 גרם שמרים יבשים
150 גרם חמאה רכה
2 חלמונים מביצה בגודל L
1 גביע שמנת חמוצה (200 מ"ל)
1 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 כף קליפת לימון מגוררת דק
100 גרם סוכר (1/2 כוס)

מלית גבינה
500 גרם גבינה לאפייה (טוורוג או כנען או טוב טעם)
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
2 כפות קורנפלור
1 ביצה
1 כפית תמצתית וניל
תוספות לפי בחירה: שוקולד צ'יפס מריר / צימוקים / חמוציות 
1 ביצה טרופה
2 שקיקים סוכר וניל

סירופ סוכר
100 גרם סוכר (1/2 כוס)
120 מ"ל מים (1/2 כוס)

2 תבניות שקעים מרופדות במג'טים או משומנות היטב

אופן  הכנה
סירופ סוכר
יש להרתיח יחד סוכר ומים חמש דקות ולהניח בצד

מלית גבינה
לערבב יחד את כל החומרים מלבד התוספות אותן מפזרים מעל המלית

בצק שמרים
לנפות קמח ולפורר פנימה שמרים טריים ,לערבב היטב
להוסיף שמנת חמוצה,חלמונים,תמצית וניל,קליפת לימון מגוררת וסוכר ללוש במהירות נמוכה ולהוסיף חמאה חתוכה לקוביות לאחר מכן  להוסיף את המלח ולהמשיך ללוש במהירות בינונית כחמש דקות לקבלת בצק אחיד. להעבי ראת הבצק לקערה משומנת ולכסות בניילון נצמד
אפשר להכין את הבצק יום קודם ולתת לו התפחה של 8 שעות במקרר או התפחה רגילה של כשעה  (בחורף יותר משעה) להכפלת נפח
לחלק את הבצק לשני חלקים שווים לרדד על משטח מקומח למלבן באורך של 30 ס"מ וברוחב של 15 ס"מ
למרוח מחצית מכמות מלית הגבינה ולפזר מעל את התוספת שבחרתם לגלגל לרולדה ולחתוך ל- 12 שבלולים שווים בגודלם
להניח את השבלולים בתבנית שקעים ,למרוח בביצה,לפזר סוכר וניל ולתת התפחה של 30 דקות
לחמם תנור ל- 180 מעלות ולאפות כל תבנית לחוד ולא בטורבו כ- 25 דקות 
להוציא מהתנור ולמרוח סירופ סוכר בעזרת מברשת על כל שבלול


הערה
בהתפחה במקרר הבצק לא יכפיל את נפחו! לא להיבהל ולא להילחץ אלא להמשיך לעבוד איתו הבצק יתפח לאחר הכנת השבלולים ובאפייה בתנור
בהצלחה:)




19 תגובות:

  1. היי רויטל
    מה אפשר במקום חמאה? וכמה זה 25 ג' שמרים טריים?

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור רווית
      25 גרם שמרים טריים זו חצי קובייה .קוביית שמרים נמכרת במשקל של 50 גרם
      במקום חמאה? מרגרינה או חמאת קוקוס
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  2. וואוו זה נראה משהו משהו שבוע הבא לשבת אני מכינה
    תודה רויטל האלופה
    שבת שלום חברה

    השבמחק
  3. הם מושלמים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! והתמונות הורסות!!! ולמה אני בעבודה עכשיו?????

    השבמחק
  4. האם אפשרי להכין עד קמח שמרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      בן.אפשר בהחלט להשתמש בקמח שמרים
      במקום 25 גרם שמרים ו - 500 גרם קמח כפי שכתוב במתכון
      יש להשתמש ב- 500 גרם קמח שמרים וכל שאר החומרים כפי שכתוב במתכון כולל תהליך ההכנה
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  5. אני נמצאת בחו״ל ולא יכולה להשיג את סוגי הגבינות שציינת
    מה החלופה? גבינה לבנה גם מתאימה?
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שירה
      גבינת ריקוטה אין בעיה להשיג אותה בכל מקום והיא נפלאה:)
      בהצלחה
      רויטל

      מחק
  6. אם את בארה"ב אז יש FARMERS CHEESE שמאד דומה לגבינת כנען ומיועדת לאפיה.

    השבמחק
  7. בוקר טוב, יכול להיות ששכחת נוזלים במתכון הכתוב? הכנתי את הבצק והשארתי אותו להתפחת לילה במקרר אך הוא לא תפח בכלל. תוך כדי הכנס שמתי לב שאין נוזלים, היה מאד קשה לעבד אותו בכל מקרה. נותרה אכזבה גדולה כי יש אורחים בצהרים ובצק שלא תפח. רוצה רק לציין שאני אופה המון, גם עוגות שמרים, גם לחמי מחמצת. סמכתי על המתכון שלך. חבל שכך יצא

    השבמחק
    תשובות
    1. בוקר אור
      צר לי על אכזבתך
      המתכון מדוייק וזה לא צריך להיות בצק רך!
      הבצק לא תופח במקרר למימדים ענקיים זה לא בצק ללחמניות או לחם אלא בצק לעוגיות
      האם ניסית לרדד למלא ולאפות את הבצק לפני שחרצת את גורלו?
      אכן חבל
      אצלי הבצק עבד מצוין!
      רויטל

      מחק
    2. הי רויטל, לא ניסיתי כיוון שציינת במפורש במתכון שיש להמתין להכפלת נפח, (עכשיו כתבת אחרת), ומכיוון שאחרי התפחה של לילה לא קרה כלום פשוט זרקתי את הבצק והכנתי לפי מתכון אחר. אם היית כותבת שלא צריך להמתין להכפלת נפח הייתי מנסה אבל היה חבל לי לזרוק גם את הגבינה, (יותר יקרה מגבינות רגילות). בקיצור, עוגמת נפש וחבל.
      אולי כדאי שתתקני במתכון שהבצק לא אמור להכפיל את נפחו כדי למנוע אי הבנות נוספות.
      שיהיה יום טוב

      מחק
    3. שלום לך
      דבר ראשון מתייעצים איתי לפני שזורקים!
      הבצק מכפיל את נפחו בהתפחה בחוץ לא במקרר
      בהתפחה במקרר הבצק יכפיל את נפחו לאחר ההכנת השבלולים
      מדוע לא פנית אלי בהודעה אישית בדף הפייסבוק כדי שאעזור לך בזמן אמת?
      המון אנשים עושים את זה עם מתכונים שלי ומתכונים אחרים ואני תמיד עוזרת ומסבירה לפי הצורך!
      אם יש משהו לא ברור במתכון באים לשאול לפני שזורקים חומרי גלם איכותיים
      אם יש תקלה במהלך ההכנה או משהו לא ברור במתכון פונים אלי בזמן אמת לא תמיד אני נגישה כאן אבל בהודעה אישית בדף הפייסבוק אני תמיד עונה כי ההודעות קופצות לי
      ושוב צר לי
      יום טוב
      רויטל

      מחק
    4. הי רויטל,
      הכנתי בדיוק לפי המתכון שלך , ויצא מעולה !!!
      קבלתי הרבה תשבוחות מכול המשפחה והאורחים,
      תודה

      מחק
  8. רויטל היקרה (ובעיקר כל המאוכזבים והמיואשים), אני רוצה לציין שבאופן כללי קשה לי להיצמד למתכונים, אני מתחילה לאלתר תוך כדי התהליך ובמקרה הזה הייתי עקבית להפליא. גם כשהיה נדמה לי שחסרים נוזלים בבצק, גם כשהוא לא תפח (מחוץ למקרר), גם כשהוא היה נראה לי קשה מדי בשביל בצק שמרים תוך כדי ערבול... המשכתי עד הסוף והתוצאה הסופית הדהימה אותי. השבלולים תפחו באפיה, קיבלו גוון זהוב יפיפה, היו רכים להפליא ואפויים למופת למרות המלית הגבינתית שבתוכם. הם הזכירו לי את המאפה שמרים גבינה האהוב עליי מארומה אבל האמת? יותר טעים משלהם. :)
    תודה רבה, רויטל, נהניתי להכין, להתפנק ולפנק!

    השבמחק
  9. שלום רויטל,
    רציתי לדעת אם ניתן להקפיא את שבלול הגבינה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום וברכה
      אפשר להקפיא את השבלולים
      לאחר שהתקררו בקופסה אטומה עד 3 חודשים
      בהצלחה
      רויטל

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...